Veel te weinig weggehaald... Nog een keer?

Stel hier alle vragen aan lotgenoten over een borstverkleining of hou een borstverkleining dagboek bij.
Forumregels
Om spammers en spam te weren is registreren alleen mogelijk met een .nl of .be e-mailadres. U kunt dus niet registreren met een .com adres zoals bijv. een hotmail of gmail e-mail adres.
Het plaatsen van namen van artsen (behalve de naam van onze forumarts), klinieken en woonplaatsen is niet toegestaan.
Lees de volledige huisregels voordat u berichten of reacties plaatst.

Veel te weinig weggehaald... Nog een keer?

Berichtdoor pippapopster » zo sep 03, 2017 8:21 pm

Hallo,
Dit is mijn eerste keer op een forum ooit, maar ik voel me zo rot dat ik graag met iemand wil praten/advies wil vragen.
Ik ben 20 jaar en ik heb 6 week geleden een borstverkleining gehad. Ik ergerde me al jaren lang aan mijn borsten. Ik had veel pijn maar daarnaast voelde ik me ook heel onzeker en vond ik het niet mooi. Na een heel lang proces van wel of niet geopereerd mogen worden (vanwege een hartritmestoornis) is het eindelijk doorgegaan en ik was zo blij!
Ik had een volle cup F en ik wilde hier graag veel vanaf hebben. Tijdens 1 van de afspraken voor de operatie vroeg een assistent welke maat ik graag zou willen en ik was hier zo door overrompeld dat ik zei "uhm, C denk ik?". Vervolgens moest ik zo'n post-operatie beha passen en heb hier maat 85C van gekregen. Verder heb ik het hier helemaal niet over kunnen hebben met een dokter/chirurg. Vlak voor de operatie, toen mijn chirurg mij kwam aftekenen heb ik nog gezegd "liever nog wat kleiner, liever een volle B/kleine C". De reactie die ik kreeg van mijn chirurg was dat ze niet met maten werken en dat ze niks kan garanderen maar dat ze het mee zou nemen. Ik weet dat er geen maat gegarandeerd kan worden maar aangezien ik een post-operatie beha in maat C had gekocht ging ik er in elk geval van uit dat het niet groter zou worden dan C.
Toen ik wakker werd na de operatie vroeg ik direct of de operatie wel gelukt was, omdat ik geen drains had (yay!) en omdat de "bobbel" er nog erg groot uitzag naar mijn idee. De chirurg kwam langs en zei iets van "we hebben er minder afgehaald zodat het in proportie bleef met je lichaam" (ik weet het niet meer precies want ik was nogal high, maar zoiets). Ik weet niet waar ze het over heeft, over mijn lengte, mijn bouw, mijn dikte... Maar ik vind het nogal bijzonder dat ze die keuze heeft gemaakt aangezien ik een kwartier voor de operatie nog heb gezegd "liever teveel eraf dan te weinig".
Mijn beha zat ook gigantisch strak. Ik kreeg bijna geen adem. Ze boden me een D beha maar uit principe wou ik die niet aan. Ze zeiden dat er nog zwelling inzat en dat dat wel weg zou gaan.
Toen ik thuiskwam na 1 nachtje ben ik voor de spiegel gaan staan en heb ik een oude beha van mezelf aangedaan, in maat 80E, om te kijken hoeveel deze te groot was geworden. Nou. Hij paste perfect. Ik was verdrietig, maar vertelde mezelf dat mijn borsten opgezwollen waren en dat dit nog weg zou trekken. Inmiddels dus 6 weken verder, en deze beha past nog steeds. 80E. Ik ben ook naar een lingeriewinkel geweest waar de kleinste maat waar ik mezelf in kon proppen 85D was.
Na zes week ben ik dus niet "gekrompen". Ik ben verder heel goed herstelt, maar ik ben zo ontzettend verdrietig hierover. Ik weet dat het nog niet definitief is hoe het er nu uitziet, maar als er in de eerste zes weken geen zwelling af is gegaan ben ik bang dat dat de komende weken/maanden ook niet gaan gebeuren. En zeker niet 2 maten. Ik wou naar B/C en zit op D/E....
Ik ben zo ontzettend verdrietig. Het is niet alleen, de cupmaat, het is ook als ik in de spiegel kijk veeeel te groot. Ik voel me nog steeds ontzettend oncomfortabel en onzeker en ik sta nog steeds met m'n armen om me heen in wijde shirts. Ik hoopte hieraf te zijn. Ik ben er depressief van en morgen begint school weer, maar ik wil eigenlijk het huis niet uit. Ik heb ook al mijn vriendinnen vertelt dat ik naar een C zou gaan en ik ben nu nog steeds degene met de grootste borsten!

En mijn geluk natuurlijk, mijn chirurg is op vakantie. Dus die zie ik pas over drie weken. Dinsdag ga ik wel voor een check naar een assistent. Ik ben heel bang dat ze gaan zeggen dat er nog niks te zeggen valt en dat er nog zwelling vanaf kan. Maar zelfs als dit gebeurt, is dat toch geen twee maten aan zwelling?? En ik wil niet nog langer wachten, want ik ben op dit moment zo ongelofelijk naar hiervan dat ik dit niet nog heel lang volhoudt. Ik voel me zo vreselijk, en ik kan het geen moment loslaten want het is iets wat ik elk moment zie en wat aan mijn lichaam vastzit.

Ik wil gewoon heel graag een tweede operatie. Maar ik ben bang dat de chirurg dit niet wil doen binnenkort, maar pas over enkele maanden. Ook weet ik niet of dit nog een keer vergoed wordt voor mij. Heeft iemand hier ervaring mee of verstand van? Ik voel me echt verschrikkelijk naar, ben alweer aan het huilen terwijl ik dit typ...

Er is trouwens 820 gram weggehaald (wat me al als weinig in de oren klonk zes week geleden).

Groetjes, Eva
pippapopster

Re: Veel te weinig weggehaald... Nog een keer?

Berichtdoor Plientje » wo nov 08, 2017 12:11 pm

Hai Eva, na het lezen van jouw verhaal heb ik me aangemeld op dit forum. Ik heb, op dit moment, dezelfde ervaring. Ik ben echter wel een flink aantal jaren ouder dan jij bent, 52. Voor mij is het ook nog maar 2 weken geleden dat de verkleining heeft plaatsgevonden. Ik ben echter op mijn 19de ook al eens verkleind. Dit is tijdens de overgang "mooi" weer aangegroeid, vandaar nogmaals een verkleining.

Toen ik bij de pc kwam had ik 80G/H of 85 F/G, afhankelijk van welk merk en welk type BH. Zij en ik zijn tot de conclusie gekomen dat ik verkleind zou worden tot een 85D, dit is ook gebeurd bij mijn weten. Idd 1 dag in het ziekenhuis, draines eruit en naar huis. De eerste twee dagen ging het goed, maar toen!!!! Toen had ik binnen een dag tijd een omvang toename van 14 cm. Uiteraard de poli gebeld, maar daar werd aangegeven dat zwelling niet abnormaal is (wat ik me kan voorstellen) en dat ik geduld moest hebben. Zolang het niet rood, pijnlijk kloppend of ontstoken zou raken kon ik gewoon doorlopen tot de eerste controle. Die is dus morgenochtend.

Ik heb daarnet een andere BH moeten kopen, want de opgegeven maat 85D die ik gekocht en meegenomen had past werkelijk van geen kant. Het is dus een 85F geworden, niets anders dan dat het was. Ik ben zelf ook heel benieuwd wat ze ervan gaan zeggen. Ik zal het je laten weten.

Ik voel zo met je mee..., ik ben na twee weken al zo verdrietig en lichtelijk in paniek, bah!

Ik houd je op de hoogte.
Plientje

Keer terug naar Borstverkleining dagboeken en vragen aan lotgenoten